De Bugnet Stichting Nederland biedt fysio- en oefentherapeuten een cursus in Bugnet Houdingsweerstand therapie aan (2 praktijkdagen en 2 theorie avonden via webinars). De  cursus wordt gegeven in Deventer of op de lokatie van een deelnemend cursist op 2 zaterdagen en op 2 door de weekse avonden online.

Doelgroep: fysiotherapeuten en oefentherapeuten

Dag 1: oefenmethode Houdingsweerstand therapie Bugnet

Zaterdag xx: 10.00 u – 16.30 u
Programma                                                              (de koffie staat klaar om 9.45 u)

• Theorie: kennismaking methode Bugnet, oefentherapeutische uitgangspunten, update van de methode

• Praktijk: leren van houdingsweerstand oefeningen volgens Bugnet, toepasbaar bij verschillende neurologische, orthopedische aandoeningen, houdingsafwijkingen, lifestyle klachten e.a.

Online: Theorie via webinar

2 avonden door de week 19:30 u -22:00 u,
                                                                                 in periode tussen praktijkdagen

Programma:
Theorie: hypermobiliteit, HSD, EDS, Marfan

• Theorie: kwaliteit van houden en bewegen volgens Bugnet principes,

Bindweefselaandoeningen, balansmodel en energiemanagement, ADL, sport, zwangerschap e.a.

• Interactief: vragen, eigen inbreng

Dag 2:  Bugnet in de praktijk, casuïstiek, beeldmateriaal, oefeningen

Zaterdag xx: 10:00 u – 16.30 u
                                                                                (de koffie staat klaar om 9.45 u)

Programma:

• Praktijk: het leren van een oefenprogramma bij hypermobiliteit

• Praktijk: herhalen en uitbreiding oefeningen bij overige indicaties, inbreng eigen casuïstiek

Informatie

• Cursuslocatie: Antvelink Sportfysiotherapie en Manuele Therapie/ of praktijk van een van de deelnemers

• Vetkampstaat 1 a, 7416 WK Deventer. Parkeren voor de praktijk (bij het voetbalstadion, gratis).

• Koffie en thee worden verzorgd, lunch zelf meenemen.

Aantal deelnemers:  minimaal 12, maximaal 20.

Inschrijven:  bij voldoende belangstelling wordt de cursus georganiseerd, dus bij interesse stuur een e-mail naar: glenseli@outlook.com

Graag ontvangen wij van ieder de volgende gegevens per e-mail glenseli@outlook.com

• Naam, mobiele telefoonnummer, praktijkgegevens. Registratie op volgorde van inschrijven tot maximaal 20 deelnemers.
  • Bevestiging dat de cursus wel/niet doorgaat na sluiting van de inschrijftermijn.
  • Na bevestiging, betaling van € 225,00 (volledige cursus, Bugnet boek) naar rekeningnr. NL02RABO0138439583 t.n.v. Bugnet Stichting Nederland onder vermelding van: Bugnet cursus xxxx

Wij zien ernaar uit jullie te ontmoeten.

Met collegiale groeten,

Marieke van den Bos ( www.sport-fysio.nl) , lid Medische Advies Raad Contactgroep Marfan Nederland en
Gertie Lenselink, adviserend fysiotherapeute BSN, lid Medische Advies Raad Vereniging van Ehlers - Danlos patiënten.